wtorek, 13 września 2011

O sznurach, szydełkach, koralikach i warsztatach :)

Dlaczego sznury? Zauważyłam, że ostatnio ten temat w Polsce jest coraz bardziej popularny, wiele osób próbuje, robi, sprzedaje, próbuje czegoś nowego itp. Mój pierwszy sznur koralikowy zrobiłam ze 2 lata temu. Oto zdjęcie (z resztą było na blogu, tylko dawno-dawno temu :)


Zdjęcie zrobiono w listopadzie 2009 :)

Kordonek był biały? koraliki chińskie i krzywe, ale się udało! Pierwszy sznur i taki sukces!
Uczyłam się oczywiście przez internet (jak i większości rzeczy, które teraz potrafię robić).
W roku 2010 zaproponowano mi prowadzenie warsztatów rękodzieła (przeróżne techniki) w pięknej miejscowości Żabi Róg. Między innymi w planie warsztatów były zajęcia na temat sznurów koralikowo-szydełkowych. Ku mojemu zaskoczeniu już na pierwszych zajęciach Paniom udało się zrobić przepiękne rzeczy. Jedna z nich (p. Wanda Szot) nawet wzięła udział w Urodzinowym Konkursie Beading.pl !!!

Pracę na konkurs zgłosiła jej synowa :)

Podczas letniej przerwy dziewczyny przerobiły tysiące drobnych koralików i tydzień temu chwaliły się wynikami tej pracy.
I jak tu nie mieć dobrego humoru, kiedy świeci słońce, a przed sobą widzę piękne wyniki moich zajęć :)
W następnym poście umieszczę najlepsze tutoriali z rosyjskich stron internetowych z tłumaczeniem poszczególnych kroków. Mam nadzieję, że pomogą one tym, którzy chcieli się za to zabrać, ale nie wiedzieli z której strony.

P.S. Tak, nie pomyliłam się, pisząc chcieLI, bo szydełkowanymi koralikowymi sznurami zajmują się nie tylko kobiety.
TUTAJ blog młodego chłopaka, po prostu mistrza, bo swoje sznury robi z koralików w rozmiarze 15!!! (1,5 mm)

2 komentarze:

  1. Pamiętam ten sznur, do tej pory podoba mi się najbardziej ze wszystkich. Jest cudny.

    OdpowiedzUsuń
  2. Zdolność-tworzenia, dziękuję:) mi się tez podoba i chyba zrobię sznur w podobnych kolorach, bo strasznie mi się podobają. A właśnie, niedługo pokażę owoce moich warsztatów z filcowania :)

    OdpowiedzUsuń

Popularne posty

Obserwatorzy