wtorek, 25 czerwca 2024

Szczytno

 W sobotę, kiedy z przyjaciółkami pojechałam do Szczytna, nie spodziewałam się niczego ciekawego oprócz świetnego towarzystwa. Jakoś zawsze uważałam, że w Szczytnie nic ciekawego nie ma, a okazało się zupełnie inaczej.

Jest ładnie. Nie brakuje osób, zaangażowanych w życie miasta. Dzieje się!

Pierwszym punktem naszej wycieczki była chata Mazurska, która funkcjonuje dzięki towarzystwu przyjaciół Szczytna. Pani opowiadała nam różne ciekawe historie, związane i z chatą i tymi terenami, o wszystkim :) Tutaj macie kilka zdjęć i zaraz jeszcze parę zdań napiszę ;)






 

Muszę zaznaczyć, że przestało lać akurat wtedy jak wyszłyśmy już z chaty, a więc spokojnie można było iść na spacer po mieście :)

W Szczytnie jest muzeum (do środka nie wchodziłam, będzie powód pojechać jeszcze raz ;)), oraz ruiny zamku. Zamek wyglądał jak niemal każdy na naszych terenach krzyżacki zamek - czerwona cegła, kwadrat, wieża, most... Po zamku zostały ruiny ale uwierzcie mi, warte są obejrzenia :) Pod zamkiem kwitnie lawenda, tak piękna, że Pole lawendowe może pozazdrościć. Jest jezioro, molo, róże, kolorowe drewniane rzeźby...

Warmia i Mazury to najpiękniejsze miejsca w całej Polsce, szczególnie latem :)












7 komentarzy:

  1. Wszystko, co pokazujesz, jest tak daleko ode mnie, ale cieszę się, że chociaż tu mogę pooglądać te ciekawe miejsca. Rzeźby bardzo ciekawe! No i widoki - rzeczywiście piękne!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Uważam, że każdy w okolicy ma jeszcze nieodkryte skarby :) Fajnie jest pokazywać i opowiadać innym o miejscach, które masz w zasięgu ręki ale czasem nie odwiedzasz, bo często uważamy, że wszystko już wiemy, widzieliśmy i pozostało nam do odkrycia tylko to, co jest bardzo daleko ;)

      Usuń
  2. Nigdy nie byłam, nic ciekawego też nie słyszałam o tym mieście, ale pięknie je pokazałaś. Może kiedyś... Chata Mazurska to świetny pomysł

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wydaje mi się, że takie miejsca, na pierwszy rzut oka nijakie, są w całej Polsce, nie wiadomo do końca, jakie skarby turystyczne ukrywają :D

      Usuń
  3. Dziękuje za fajną wirtualną wycieczkę. Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń

Popularne posty

Obserwatorzy