sobota, 14 czerwca 2014

smacznego :)

Ten przepis powoli staje się moim firmowym ;) Kiedyś spisałam go ze starej książki kucharskiej i robiłam dość rzadko. Jakiś czas temu nieco zmodyfikowałam go, dodając zamiast rodzynek suszone morele. Babka z twarogiem - to jest TO! Wczoraj wieczorem upiekłam i tyle z tego zostało :D


Przepis:
400 g mąki
230 g cukru
2 jajka
250 g twarogu
150 g margaryny
100 g rodzynek
0.5 łyżeczki sody
starta skórka połowy świeżej cytryny


margarynę, jajka, skórkę cytryny, cukier zmiksować. Stopniowo dodać twaróg, mąkę i sodę. Na koniec dodać rodzynki
Przełożyć ciasto do formy, wysmarowanej tłuszczem i posypanej bułką tartą, piec w 180 stopniach około 40 min.

5 komentarzy:

  1. babki z twarogiem jeszcze nie jadłam. Dzięki za przepis. Na pewno wypróbuje. U mnie dzisiaj też babka króluje :)

    OdpowiedzUsuń
  2. takiej jeszcze nie jadłam a babki uwielbiam, zwłaszcza te drożdżowe. No u mnie dzisiaj babki nie ma za to sezonowo ciacho z truskawkami improwizowane ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. lubię takie ciasta, żeby ciach-ciach - i do piekarnika :D a z twarogiem to pierwsza i jedyna, którą robię, powiem, że warto, tylko twaróg półtłusty lub tłusty lepiej wziąć

    OdpowiedzUsuń
  4. wygląda to smakowicie, wszystkie babki są na czasie!:)

    Pozdrawiam
    Em

    OdpowiedzUsuń
  5. A właśnie się zastanawiałam co upiec na święto :)
    Dzięki za przepis ;)

    OdpowiedzUsuń

Popularne posty

Obserwatorzy